منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 44
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 245
بازدید کل : 25870
تعداد مطالب : 304
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1




برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


کد گالری

جنگ دفاع مقدس تماس با مدیر
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 304
:: کل نظرات : 6

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 19
:: باردید دیروز : 44
:: بازدید هفته : 19
:: بازدید ماه : 245
:: بازدید سال : 3895
:: بازدید کلی : 25870
نویسنده : فتحی

واژه شهید یک واژه افتخار آمیز است.     مقام معظم رهبری

*زندگی نامه :

شهید میرزا عزیزی در سال 1329 در روستای سراب ایوان دیده به جهان گشود. شهید عزیزی همچون دیگر رزمندگان عاشق، به ندای امام لبیک گفت و لباس مقدس پاسداری را به تن کرد و در جبهه های حق علیه باطل حضوری فعال داشت او پس از مجاهدت های فراوان سرانجام در تاریخ 27/8/1367 به اوج آسمان ها پر کشید.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , آبان , ,
:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

بنیاد شهید یکی از برکات انقلاب است.        مقام معظم رهبری

*زندگی نامه :

شهید عباس علی نادری در سال 1331 در شهر ایوان دیده به جهان گشود. این شهید گرانقدر دوران تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در زادگاهش ایوان با موفقیت پشت سر گذاشت، وی تحصیلات متوسطه را به علت نبود دبیرستان در شهر ایوان گذراند و با توجه به علاقه وافری که به علم و دانش داشت تحصیلاتش را در شهرستان ایلام در دبیرستان راضی دنبال کرد. ایشان با توجه به اینکه از شاگردان ممتاز بود با اخذ دیپلم در امتحانات ورودی دانشسرای استان کرمانشاه در رشته حرفه و فن پذیرفته شد و دوره ی دو ساله دانشسرا را با موفقیت پشت سر گذاشت، سپس به استخدام آموزش و پرورش در آمد. تسلط ایشان در امر تدریس زبانزد دانش آموزان بود، شهید نادری را می توان آیینه ی تمام نمای اخلاق نیکو و تلاش در جهت خدمت به نسل محرومان جوان دانست. این شهید گرانقدر در تاریخ 18/3/1364 در ماه مبارک رمضان در اثر بمباران هوایی دشمن به خیل شهیدان پیوست.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , خرداد , ,
:: بازدید از این مطلب : 850
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

شهید از همه افراد افضل است.      امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید یوسف غلامی در سال 1339 در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود. وی تحصلات خود را با سختی فراوان و به علت نبود بضاعت مالی و امکانات لازم سپری نمود و پس از آن برای امرارمعاش مدتی به کسب و کار آزاد پرداخت و متعاقب آن با تلاش و علاقه ای که از خود نشان داد به کسوت مقدس معلمی وارد این عرصه شد. شهید غلامی جبهه و جنگ را زیباترین مأمن تجلی انوار الهی میدانست، او سر از پا ناشناخته لباس رزم پوشید و در سال 1366 با کاروان بسیجیان راهی جبهه گیلانغرب گردید و پس از مدتی نبرد، در جبهه حق علیه باطل در منطقه غرب کشور در تاریخ 9/5/1366 در یک درگیری خونین با منافقین کوردل قبای سرخ شهادت را بر تن کرد.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , مرداد , ,
:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

آنها که شهید شدند به اجر خودشان رسیدند.       امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید علی محمد اکبری در سال 1315 در خانواده ای بی بضاعت در بخش سومار دیده به جهان گشود. او به علت نبود آموزشگاه و نداشتن بنیه مالی از درس باز ماند و بعدها به کار کشاورزی پرداخت، ایشان همراه با اولین روزهای جنگ تحمیلی در منطقه سومار هنگام اشغال این بخش توسط بعثیان متجاوز به اسارت در آمد، شهید اکبری بعد از تحمل 10 سال رنج و مشقت اسارت، سرافرازانه همراه با دیگر آزادگان عزیز به آغوش میهن اسلامی بازگشت. او سرانجام در تاریخ 19/12/1375 به خیل شهیدان خونین کفن پیوست.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , اسفند , ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

اسلام به این شهیدان افتخار می کند.          امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

سردار رشید اسلام حاج بندر اسدی در سال 1320 در خانواده ای مذهبی در شهر ایوان دیده به جهان گشود. وی که فردی مذهبی، متعهد و خوش اخلاق بود از همان دوران نوجوانی به یاری خانواده اش شتافت و با فعالیت بی امان به کسب رزق و روزی حلال پرداخت و همزمان در زمینه کسب علم و تجربه تلاش نمود. حاج بندر با توجه به موقعیت های متعددی که در خصوص مسائل مالی و کسب ثروت برایش فراهم گردید، هرگز معنویات با اخلاص خود را فدای امور دنیوی  ننمود و به مقدار رزق حلالش قانع بود. با شروع جنگ تحمیلی حاج بندر اسدی در سال 1359 به عضویت رسمی سپاه در آمد و در طول هشت سال دفاع مقدس به عنوان مسئول سپاه ایوان ، معاونت مهندسی رزمی سپاه کرمانشاه، مسئول اطلاعات و عملیات سپاه کرمانشاه و سومار، مسئول مهندسی رزمی سپاه کردستان، مسئول استحکامات مهندسی رزمی لشکر 11 امیر (ع) ، معاونت مهندسی رزمی تیپ یکم در راه خدمت به نظام و اسلام فعالیت نمود. او با شرکت در 16 عملیات در طول دفاع مقدس حماسه های جاوادانه ای از خود به یادگار گذاشت و 6 بار دچار جراحت های شدید و مصدومیت شیمیایی گردید. شهید اسدی در سال 1373 به افتخار بازنشستگی نائل آمد و بعد از آن به علت عوارض شدید شیمیایی تحت مداوا و معالجات پزشکی قرار گرفت و بارها وجود خدایی اش تحت عمل جراحی پزشکان قرار گرفت. عاقبت روح ملکوتی این شهید سرافراز که هیچگاه طاقت دوری از یاران شهیدش را نداشت در تاریخ 14/3/1383 به آسمان پر کشید و از خاک بر افلاک کشید.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , خرداد , ,
:: بازدید از این مطلب : 921
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

شهادت شریف ترین مرگ هاست.      بحار الانوار

*زندگی نامه :

شهید حمید یوسفی در سال 1347 در خانواده ای مؤمن و مذهبی در روستای ماژین از توابع شهرستان ایوان دیده به جهان گشود. پس از گذراندن دوران ابتدایی وارد مدرسه راهنمایی طالقانی شد و تحصیلاتش را با موفقیت پشت سر گذاشت او در سنگر کار و کشاورزی به پدرش کمک می کرد و نان آور خانواده بود. ایشان پس از دوره راهنمایی جهت گذراندن دوران مقدس سربازی به خدمت اعزام شد و پس از مدتی حضور در جبهه سرانجام در تاریخ 15/10/1366 در زبیدات دهلران به درجه رفیع شهادت نائل شد.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , دی , ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

جمهوری اسلامی مرهون شهادت شهیدان است.          امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید حسین همتی در سال 1329 در روستای سراب قدم به عرصه گیتی نهاد. و از همان دوران نوجوانی جهت امرارمعاش و کمک به خانواده راهی خرمشهر گردید و در گمرک آنجا مشغول کار گردید، که با شروع جنگ تحمیلی به زادگاه خود بازگشت و داوطلبانه راهی جبهه های جنگ تحمیلی شد. او پس از حضور فتح آفرینش در مصاف با دشمن بعثی در تاریخ 15/9/1365 در منطقه چنگوله به شهادت رسید.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , آذر , ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

شهدا بر نور تکیه دارند.     ناسخ الرسول

*زندگی نامه :

شهید نامدار هستی در سال 1339 در خانواده ای مذهبی در شهرستان ایوان دیده به جهان گشود. ایشان در کانون پر مهر خانواده پرورش یافت، وی از همان دوران کودکی با حضور در عرصه کار و تلاش به یاری خانواده اش شتافت و همواره آنها را در امر تأمین زندگی یاری می نمود. با شروع جنگ تحمیلی شهید هستی با تمام وجود کمر همت به دفاع از میهن اسلامی بست و با شور و حماسه خاصی در مقابل تهاجم وحشیانه دشمن ایستادگی نمود او سرانجام در دومین روز از شروع جنگ تحمیلی یعنی در تاریخ 1/7/1359 در منطقه عملیاتی سومار به دیدار حق شتافت.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , مهر , ,
:: بازدید از این مطلب : 338
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

شهدا با پیغمبرانند.    سوره زمر

*زندگی نامه :

شهید مراد یوسفی در سال 1339 در خانواده ای مستضعف و مذهبی در یکی از روستاهای شهر ایوان دیده به جهان گشود. وی از همان دوران کودکی با تلاش خستگی ناپذیری مشغول کار و زندگی گردید و خانواده اش را در امر امرارمعاش یاری می نمود. شهید یوسفی در سال 1361 به منظور انجام خدمت مقدس سربازی وارد ژاندارمری گردید و با اعزام به کردستان در گروه گشت جندالله سازماندهی شد و پس از رزمهای بی امان عاقبت در تاریخ 2/12/1362 در مصاف با منافقین کوردل به شهادت رسید.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , اسفند , ,
:: بازدید از این مطلب : 560
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

شهدا را خداوند احسان بخشیده است.     امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید حیدر نظری در سال 1315 در خانواده ای مستضعف در روستای سراب ایوان دیده به جهان شود. وی در دوران کودکی را در دامان پر مهر محبت پدر و مادر سپری کرد، فقر و تهی دستی پدر مجال یادگیری و تعلیم را از او گرفته بود و بیشتر در کارهای کشاورزی و دامپروری به خانواده کمک می نمود. او علی رغم بی بهره بودن از نعمت خواندن و نوشتن، از اصول و مبانی دین مقدس اسلام آگاه بود و در راه ترویج آنها تلاش فراوان نمود. شهید نظری در مبارزه با رژیم ستم شاهی شرکت فعال داشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی به جبهه های حق علیه باطل شتافت و سرانجام در تاریخ 15/11/1359 در منطقه عملیاتی گیلانغرب به درجه رفیع شهادت نائل گردید.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , بهمن , ,
:: بازدید از این مطلب : 797
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

زندگی بدون شهادت ارزشی ندارد.    نهج البلاغه

 

*زندگی نامه :

شهید اله بخش نظری در سال 1339 در خانواده ای مؤمن و مذهبی در شهرستان ایوان چشم به دنیا گشود. پس از رسیدن به سن هفت سالگی وارد دبستان شد و دوران ابتدایی خود را تا کلاس پنجم سپری نمود، بعد از این دوران به علت فقر مالی نتوانست ادامه تحصیل دهد و برای امرارمعاش به کارگری پرداخت. در آغاز قیام شکوهمند انقلاب اسلامی به ندای امام و مولا و مقتدای خویش لبیک گفته و همگام با دیگر هموطنان در راهپیمایی ها شرکت نمود. شهید نظری پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در آغاز تهاجم نیروهای بعثی به میهن اسلامی به خدمت مقدس سربازی اعزام شد و پس از گذراندن دوره آموزشی در پادگان عجب شیر راهی جبهه نبرد شد، این تجلی گاه اراده و ایمان و صفا و صمیمیت، سرانجام پس از 16 ماه نبرد بی امان با دشمنان بعثی در تاریخ 9/1/1361 در عملیات ظفرمند فتح المبین روح پر فتوحش از این عالم خاکی پر کشید و به دیدار معبود شتافت.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , فروردین , ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

کشته شدن در راه خدا اجر عظیم است.     سوره نساء

*زندگی نامه :

شهید علی محمد عباسی در سال 1301 در خانواده ای مذهبی و مستضعف در گیلانغرب دیده به جهان گشود. او از راه کارگری و کشاورزی خود را تأمین می نمود، او نسبت به همه مردم مهربان بود. با شروع جنگ تحمیلی به سپاه اسلام پیوست و با حضور در جبهه های حق علیه باطل به دفاع از میهن اسلامی پرداخت وی پس از سال ها حماسه عاقبت در تاریخ 9/5/1366 در جبهه تاجیک گیلانغرب در درگیری با دشمن بعثی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , مرداد , ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

خدا حق شهیدان را ضایع نمی کند.        سوره محمد (ص)

*زندگی نامه :

شهید قدرت اله همتی در سال 1348 در خانواده ای مستضعف در یکی از روستاهای حومه شهرستان ایوان متولد شد. او دوران کودکی و نوجوانی را که مصادف با سالهای پایانی حکومت ستم شاهی بود در فضای زندگی عشایری سپری کرد. شهید همتی تحصیلاتش را تا سال سوم متوسط در دبیرستان شریفی شهرستان ایوان ادامه داد. خانواده اش از جمله خانواده های مهاجر سومار بودند که در زمان جنگ سختی های زیادی را با صبر و حوصله به جان خریدند، ایشان فردی با اخلاق، صدیق و دارای چهره ای نورانی بود و همواره دوستان و آشنایان خود را به نماز اول وقت و پایبندی به معنویات سفارش می کرد. او در دوران جوانی در سال 1364 بر اثر بمباران هوایی دشمن در زمره شهیدان دفاع مقدس قرار گرفت.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , خرداد , ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

شهادت زندگی جاوید است.       سوره آل عمران

*زندگی نامه :

شهید یداله مرادی در سال 1321 در خانواده ای مذهبی در ایوان به دنیا آمد. وی از همان دوران کودکی به امورات کشاورزی و کارگری پرداخت و به نیک نامی و سرافرازی امرارمعاش نمود. او جهت مبارزه با جهل و بیسوادی قدم به مکتب نهضت سواد آموزی نهاد. وی که دارای اخلاق و رفتاری پسندیده بود به نماز و عبادت اعتقاد خاصی داشت. سرانجام این مرد خدایی در جریان بمباران هوایی دشمن در تاریخ 18/3/1364 در شهر ایوان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , خرداد , ,
:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

شهادت به مغفرت الهی نزدیک تر است.        سوره آل عمران

*زندگی نامه :

شهید ابراهیم مرادی در سال 1344 در روستایی از توابع ایوان دیده به جهان گشود. وی که در خانواده ای محروم و مذهبی پرورش یافت از همان دوران کودکی قدم در عرصه فعالیت کار و تلاش نمود و با توکل بر خدا در راستای امرارمعاش خود و خانواده تلاش زیادی نمود، وی که فردی خیرخواه بود به امور مذهبی و دینی مقید و نسبت به نظام جمهوری اسلامی فردی متعهد بود. سرانجام این مرد وارسته در تاریخ 18/3/1364 در جریان بمباران هوایی شهرستان ایوان توسط رژیم بعثی عراق مظلومانه به شهادت رسید.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , خرداد , ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

برترین چیز بعد از واجبات جهاد است.        امام صادق (ع)

* زندگی نامه :

شهید بیت اله فتاحی در سال 1344 در یکی از روستاهای تابع ایوان در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود. وی که فردی فعال و سخت کوش بود از دوران نوجوانی با تلاش و سعی زیاد، قدم در عرصه های کار و تلاش گذاشت و همواره خانواده اش را در امر تأمین معاش یاری می داد، ضمن اینکه به واسطه ی اخلاق و رفتار شایسته اش از محبوبیت خاصی برخوردار بود. شهید فتاحی نسبت به مسائل اعتقادی و نظام اسلامی مقید و متعهد بود. وی سرانجام در تاریخ 31/1/1368 در اثر برخورد با مواد منفجره در منطقه سومار مظلومانه به شهادت رسید.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , فروردین , ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

مرگ غریب شهادت است.         پیامبر اکرم (ص)

* زندگی نامه :

شهید حاج علی احمدی در سال 1338 در شهرستان ایوان دیده به جهان گشود. او پس از سپری کردن دوران کودکی روانه مدرسه شد و مدت چند سال در زادگاهش به ادامه تحصیل پرداخت و توانست تا اخذ دیپلم دوره ی متوسطه به ادامه تحصیل بپردازد. از آنجایی که این شهید والا مقام در محیط خاواده با فرهنگ رشد نمود، هنگامی که توانست دوره خدمت ضرورت را با موفقیت به پایان برساند در استخدام سازمان جنگلداری درآمد و چند سال نیز در آنجا مخلصانه به خدمت پرداخت. او در دوران خدمتش فردی وظیفه شناس و مقید بود. تا اینکه در تاریخ 1/5/1367 در روزهای پایانی جنگ بر اثر بمباران هوایی دشمن به فیض شهادت نائل آمد.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , مرداد , ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

شهر شهیدان ما بوی حسین (ع) می دهد.           امام خمینی (ره)

* زندگی نامه :

شهید فریدون طوفانی در سال 1343 در شهرستان اندیمشک به دنیا آمد. ایشان همیشه نسبت به مسائل دینی اعتقاد کاملی داشت و با پدر و مادرش مهربان بود. وی در دوران انقلاب همیشه در این فکر بود تا بتواند دین خود را به این انقلاب ادا کند. شهید طوفانی همچنین تحصیلات خود را تا مقطع دبیرستان ادامه داد. او با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اسلامی به ندای رهبر انقلاب لبیک گفت و عازم جبهه شد و به عنوان یک بسیجی جان بر کف در تاریخ 17/5/1361 از ناحیه سر مورد هدف تیر دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , مرداد , ,
:: بازدید از این مطلب : 369
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : فتحی

دفاع از اسلام بزرگترین عبادت است .              امام خمینی (ره)

* زندگی نامه :

شهید طالب عباسی در سال 1348 در خانواده ای مستضعف و مذهبی دیده به جهان گشود. او در همان دوران کودکی پدرش را از دست داد. شهید عباسی از راه کارگری و کشاورزی زندگی خود و خانواده اش را تأمین می کرد. او پس از مدتی به منظور انجام خدمت مقدس سربازی در لشکر 11 امیرالمؤمنین (ع) راهی جبهه های حق علیه باطل گردید و با حضور در جبهه های مهران، گیلانغرب و کردستان به حماسه آفرینی پرداخت. وی عاقبت در تاریخ 5/3/1367 در منطقه عملیاتی مهران ردای سرخ شهادت را به تن کرد.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , خرداد , ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

شهید قلب تاریخ است.   امام خمینی (ره)

* زندگی نامه :

شهید یحیی عزتی نیا در سال 1308 در خانواده ای محروم و مستضعف به دنیا آمد. او با از دست دادن پدرش در همان دوران کودکی با مشکلات زندگی دست و پنجه نرم می کرد و از راه کارگری به امرارمعاش مشغول بود. شهید عزتی نیا فردی با محبت و خوش اخلاق بود و با رفتار و کردارش مردم را هدایت می نمود، وی عاقبت در تاریخ 18/3/1364 در جریان بمباران هوایی شهر ایوان همراه جمعی از مردم این دیار مظلومانه به شهادت رسید.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , خرداد , ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
بیت_الشهدا #شهدای_شهرستان_ایوان https://telegram.me/bitoshohada364
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه