منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 228
بازدید کل : 25639
تعداد مطالب : 304
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1




برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


کد گالری

جنگ دفاع مقدس تماس با مدیر
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 304
:: کل نظرات : 6

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 18
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 23
:: بازدید ماه : 228
:: بازدید سال : 3664
:: بازدید کلی : 25639
نویسنده : فتحی


:: موضوعات مرتبط: شهدا , دی , ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : فتحی


:: موضوعات مرتبط: شهدا , ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

عمده مطالب این وبسایت برگرفته از کتاب ملکوتیان (یادمان شهدای شهرستان ایوان) می باشد.

 


:: موضوعات مرتبط: شهدا , ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

ملتی که شهادت برای او سعادت است پیروز است.   امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید علی احمدی در سال 1340 در خانواده ای مذهبی و مستضعف رشد کرد. وی از همان اوایل کودکی عشق به ائمه و ولایت را در وجود خدایی خود متجلّی نمود و با عشق و علاقه وافر قدم در عرصه های تعلیم و تربیت نهاد و همزمان در مکتب تعلیم آیه های سبز قرآن فعالیت نمود، او در سال 1360 موفق به اخذ مدرک دیپلم در رشته ی تجربی گردید. با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، این شهید سرافراز با حضور فعال در مراسمات مذهبی، همکاری با سپاه پاسداران، تشکیل کلاس های نهضت سواد آموزی، عملاً قدم در عرصه های خدمت نهاد. وی در تیرماه سال 1360 خدمت در نهاد سپاه را برگزید و به عنوان پاسدار رسمی راهی میادین نبرد حق علیه باطل شد تا بسان شیران روز و زاهدان شب خاکریزهای مهران و قله های برافراشته ی ماووت بر گام های استوار این رزمنده بی ادعا بوسه افتخار زده و هم سنگرانش همواره مناجات های شبانه اش را آویزه ی دل و جان قرار دهند.

شهید احمدی بارها عباس وار، تیر و ترکش را بر جان آسمانی خود پذیرا شد. او در سال های 1362 و 1365 به شدت مجروح شد اما این موانع نتوانست او را از راهی که برگزیده بود منصرف سازد. این سردار گمنام با حضور در عملیات های والفجر 3، والفجر 5، کربلای 1، کربلای 10، و نصر 4، در کسوت های علمداری و فرماندهی توانست شدیدترین ضربه ها را به دشمن وارد آورد. حماسه آفرینی های وی برای نیروهای اسلام چنان غرور آفرین و روحیه بخش بود که به وی لقب (بمب روحیه) داده بودند. عاقبت این مجاهد نستوه در بامداد دوم تیرماه سال 1366 در منطقه ی عملیاتی ماووت عراق (نصر 4) در مصافی تن به تن نیروهای گارد ویژه عراق، در اوج عزت و افتخار شربت شهادت نوشید و از خاک بر افلاک شد، در حالی که بر بازوی خویش نوشته بود سلام من را به محمد باقر برسانید؟! جالب اینکه بعد از شهادتش فرزندی به نام محمد باقر از او به یادگار مانده است!

 * فرازی از وصیت نامه :

برادران و خواهران عزیز قدر انقلاب اسلامی این نعمت اسلامی را بدانید و همواره در راه امام قدم بردارید. من شهادت در راه خدا و بودن با بسیجیان را بر همه چیز ترجیح می دهم، امیدوارم در شهادتم بی تابی نکنید و همواره راه سرخ شهدا را ادامه دهید.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , تیر , ,
:: بازدید از این مطلب : 458
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : فتحی

یاد شهدا باید همیشه در فضای جامعه زنده باشد.     مقام معظم رهبری

*زندگی نامه :

شهید جاسم امامی در سال 1342 در خانواده ای محروم اما متدین چشم به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در زادگاهش به پایان رسانید و برای تکمیل آنها به شهرستان ایوان رهسپار گردید. ایشان در خرداد ماه 1359 موفق به اخذ مدرک دیپلم شد. شهید امامی چند سال از عمرش را به عنوان آموزگار صرف خدمت به مردم محروم منطقه نمود، اما این کار اشتهای سیری ناپذیر او را در خدمت به اسلام و مردم مستضعف فرو ننشاند، لذا لباس مقدس پاسداری را به تن کرد و راهی جبهه های نور شد. شهید امامی با شرکت در عملیات های والفجر 5، کربلای 1 و کربلای 4 به عنوان فرمانده گردان ستون خیمه لشکر حضرت امیرالمؤمنین (ع) بود. شهید امامی سرانجام در حالی که مشغل گذراندن دوره ی فرماندهی و ستاد (دافوس) بود جهت شرکت در عملیات کربلای 5 به قرارگاه قدس اعزام شد و در آن عملیات در غرب کانال ماهی به فیض عظمای شهادت نائل شد.

* فرازی از وصیت نامه :

امروز همه ی ما رسالتی بزرگ برای دفاع از اسلام که حاصل خون هزاران شهید و مجروح است بر دوش داریم، بیاییم خود را از قید وابستگی به دنیا نجات دهیم که امام صادق (ع) می فرمایند: «دوستی دنیا بیشه و سرمنشأ خطاهاست» خانواده های شهدا را دلگرم نمایید و پشتیبان ولایت فقیه باشید و ندا و رسالت اسلام و محرومین را به گوش جهانیان برسانید، چون امروز روزی است که باید قیام کنید و وقتی که دین در معرض خطر قرار گرفت هر کس در هر لباسی وظیفه دارد که به پا خیزد و این یک وظیفه همگانی است. خداوند تبارک و تعالی اسلام را پیروز نماید و ریشه کفر و نفاق را در جامعه بخشکاند.

پروردگارا! ای محبوب محبان و ای عشق عاشقان و ای غنای مستمندان و ای روشنی دل عارفان، امام امت و امت اسلام را از گزند توطئه های دشمنان محافظت فرما و خیانت کاران را نابود گردان و به مسئولین و خدمتگذران اسلام استقامت و اجر اخروی عنایت فرما، به امید شکست آمریکای جنایتکار، برقرار باد، پرچم لاالله الا الله، محمداً رسول الله، نابود باد ابر قدرت ها و وابستگان به آنان، پیروز باد لشکریان اسلام، آزاد باد کربلای حسینی و نجف و قدس شریف، کبوتر آستان حسینی، سرباز وفادار امام خمینی (ره).

جاسم امامی 15/8/1365


:: موضوعات مرتبط: شهدا , بهمن , ,
:: بازدید از این مطلب : 804
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : فتحی

پیروزی را شمشیر نمی آورد خون می آورد.        امام خمینی (ره)

* زندگی نامه :

شهید آیت الله اسدی در سال 1351 در روستای چالانچی در خانواده ای مؤمن و معتقد به اسلام پا به عرصه گیتی گذاشت. وی بعد از دوران طفولیت تا پایه ی پنجم ابتدایی در همان روستا درس خواند، سپس دوره ی راهنمایی را در مدرسه شهید جوهر مرادی ایوان آغاز کرد، ایشان در حالی که بیش از 16 بهار از عمرش نگذشته بود در قله های سربه فلک کشیده شاخ شمیران کبوتر دلش بر فراز آبی ها به پرواز درآمد و به فیض عظمای شهادت نائل شد.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , اسفند , ,
:: بازدید از این مطلب : 558
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

انقلاب ما متکی به معنویات و خداست.       امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید بختیار احمدی در سال 1337 در روستای ماژین چشم به جهان گشود.

ایشان قبل از انقلاب در صفوف فشرده امت حزب الله شرکت فعال داشت و از هیچ کمکی برای پیروزی انقلاب دریغ نکرد. او در جبهه داخلی و خارجی وارد صحنه ی نبرد شد تا اینکه در تاریخ 30/11/1362 در نبرد با دشمن بعثی در عملیات والفجر 5 در منطقه چنگوله به شهادت رسید. از این شهید والا مقام دو پسر به یادگار مانده است.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , بهمن , ,
:: بازدید از این مطلب : 1101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

آن مذهبی که جنگ در آن نیست ناقص است.       امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید قنبرعلی اسماعیلی در سال 1340 در خانواده ای مؤمن و متدین در روستای اسماعیلی دیده به جهان گشود وی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در حالی که نوجوانی بیش نبود به صف مبارزین علیه طاغوت پیوست. ایشان همچنین با شروع جنگ تحمیلی به جبهه حق علیه باطل اعزام شد که ابتدا در جبهه سومار مجروح شد، بعد از بهبود نسبی این بار به جبهه گیلانغرب اعزام شد و پس از تلاش فراوان و مبارزات بسیار در تاریخ 23/12/1366 در محور خوشروان گیلانغرب به شهادت رسید. سرانجام پیکر مطهر این شهید گرانقدر پس از شش ماه غربت ، توسط رزمندگان اسلام به پشت جبهه منتقل شد.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , اسفند , ,
:: بازدید از این مطلب : 770
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

شهادت فخر اولیاء بوده است و فخر ما.   امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید محمدحسین اقدسی در سال 1340 در بخش ایوان متولد گردید. وی پس از سپری شدن دوران طفولیت وارد دبستان و تا مقطع دیپلم با وجود فقر مالی به تحصیلاتش ادامه داد. او در اردیبهشت سال 1360 به خدمت سربازی اعزام و مدت 23 ماه و 10 روز خدمت در تمام جبهه های جنگ از جنوب تا غرب کشور دلیرانه جنگید، تا اینکه در تاریخ 2/10/1363 در حالیکه 20 روز به پایان دوران خدمت سربازی اش باقی مانده بود در جبهه نفت شهر در حین کمین علیه دشمن به شهادت رسید.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , دی , ,
:: بازدید از این مطلب : 702
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

تا شرک و کفر هست مبارزه هست.     امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید جبار احمدی در سال 1347 در یکی از روستاهای تابعه بخش زرنه قدم به عرصه گیتی نهاد. او که در خانواده ای مذهبی اما محروم به دنیا آمد از همان آغاز زندگی با مشکلات دسته و پنجه نرم می کرد و به امور کشاورزی می پرداخت، ضمن این که همزمان به تحصیل علم و دانش همت گمارد. او با عشق و علاقه ای که به جنگ و جهاد داشت در سال 1366 تحصیل را رها کرد و در قالب نیروی افتخاری بسیج راهی مناطق عملیاتی گیلانغرب گردید. و پس از تلاش و ایثار فراوان عاقبت در تاریخ 9/5/1366 در منطقه ی عملیاتی تاجیک گیلانغرب در مصاف با منافقین کوردل به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , مرداد , ,
:: بازدید از این مطلب : 716
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

 پاسداری از خون شهدا وظیفه ی اول ماست.         مقام معظم رهبری

* زندگی نامه :

شهید رضا بازی در سال 1333 در یک خانواده ی مذهبی در روستای سراب ایوان چشم به دنیا گشود. با شعله ور شدن اولین جرقه های انقلاب اسلامی در سال 1357 وی نیز همرات سایر اقشار مردم در تظاهرات خیابانی و راهپیمایی های اعتراض آمیز، شرکت فعال داشت. او ضمن حضور در مناطق غرب و جنوب بارها مجروح شد و در عملیاتهای والفجر 3 و 5 مخلصانه شرکت داشت. تا این که سرانجام پس از سالها جهاد فی سبیل الله در نبرد با دشمن در تاریخ 30/1/1365 به لقاء الله پیوست.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , فروردین , ,
:: بازدید از این مطلب : 1572
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : فتحی

عزت و سعادت در سایه مبارزه است.      امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید امیر آقایی در سال 1337 در خانواده ای کم بضاعت در روستای سرتنگ ایوان دیده به جهان گشود. او به علت فقر مالی موفق به ادامه ی تحصیل نشد و به کار کشاورزی پرداخت. شهید آقایی عاشق اسلام و امام بود و با داشتن کارت معافیت با علاقه و اشتیاق عازم خدمت مقدس سربازی گردید. او پس از تهاجم نیروهای بعثی عازم جبهه ی نبرد شد و سرانجام پس از هفت ماه نبرد بی امان با خصم زبون در تاریخ 2/1/1361 در حمله ی غرور آفرین فتح المبین به شهادت رسید.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , فروردین , ,
:: بازدید از این مطلب : 472
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

ما شهادت را یک فوز عظیم می دانیم.             امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید رحمت آژنگ در سال 1339 در روستای چم سورک از توابع شهرستان ایوان متولد شد، او به خاطر فقر مالی و مشکلات نتوانست وارد مدرسه شود و زندگی خود را با مشقت و سختی پشت سر گذاشت، وی با وجود این که سواد زیادی نداشت اما در صحنه سیاسی حضور فعالانه داشت، با شروع جنگ تحمیلی با توجه به این که خانواده این شهید در نوار مرزی سکونت داشتند همیشه به رزمندگان کمک می کرد و با این کار، خود را در رزم آنها سهیم می دانست. شهید آژنگ در همین دوران به خدمت مقدس سربازی اعزام شد و پس از گذراندن دوره ی آموزشی به لشکر 92 زرهی اعزام شد و پس از ماه ها خدمت در جبهه های حق علیه باطل در تاریخ 10/2/1360 به شهادت رسید.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , اردیبهشت , ,
:: بازدید از این مطلب : 713
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

مظهر قدرت ایران شهدا هستند.     امام خمینی (ره)

* زندگی نامه :

شهید حاج محمد جعفری در سال 1344 در خانواده ای مستضعف و روستایی به دنیا آمد، او دارای پدر و مادری پیر و ناتوان بوده که خانواده اش به کشاورزی و دامداری مشغول بودند. این شهید خدمت خود را در سپاه آغاز کرد که به ابتدا به عضویت بسیج در آمد و سپس در واحد مهندسی رزمی تیپ 114 امیرالمؤمنین (ع) در قسمت تخریب مشغول انجام وظیفه شد.

حضور سرشار از حماسه و فداکاری شهید جعفری در اذهان رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس به خوبی نقش بسته است. شهید جعفری تمثیل روشنی از مجاهدت و ایثار در جبهه و جنگ بود. آوازه ی قهرمانی و رشادت وی در تاریخ حماسه دفاع مقدس برای همیشه ماندگار است.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , اردیبهشت , ,
:: بازدید از این مطلب : 617
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : فتحی

جنگ ما جنگ حق و باطل بود و تمام ناشدنی است.             امام خمینی (ره)

* زندگی نامه :

ستوان دوم شهید فریدون محمودی در سال 1354 در یک خانواده مذهبی و بی بضاعت در روستای چالانچی دیده به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی را در دبستان شهید جلیل کوهی واقع در روستای مذکور گذراند، سپس دوره ی راهنمایی را در مدرسه شهید مدرس و دوره ی متوسطه را در دبیرستان دکتر شریعتی به پایان رساند. ایشان در سال 1373 موفق به اخذ دیپلم شد. او با توجه به عشق و علاقه و به منظور دفاع از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب به عضویت رسمی نیروی انتظامی درآمد و در دانشگاه علوم انتظامی در مقطع کاردانی با درجه ستوان سومی فارغ التحصیل گردید و داوطلبانه راهی شرق کشور شد، سپس در قرارگاه تاکتیکی «مقدار» زاهدان مشغول خدمت شد که به لحاظ لیاقت و شایستگی زیادی که از خود نشان داد به عنوان فرمانده ی عملیات گردان حضرت روح الله زاهدان منصوب شد تا این که سرانجام در تاریخ 12/8/1378 به همراه 35 نفر از همراهانش در کمین اشرار در ایرانشهر در روستای کورنارک به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , آبان , ,
:: بازدید از این مطلب : 705
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : فتحی

شهادت عزت ابدی است.            امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید قدرت اله دلاوری در سال 1338 در یک خانواده ی مذهبی به دنیا آمد. وی تحصیلات ابتدایی را در روستای ترن گذراند و برای ادامه ی تحصیل به سرپل ذهاب (منزل عمویش) عزیمت نمود. او از پیروان راستین خط امام و از نزدیکان و همراهان ایشان بودند که به فرمان امام فعالیت خود را بر ضد گروه های ضد انقلاب آغاز کرد. در سال 1356 به دانشگاه ارومیه راه یافت (از جمله دانشجویانی بود که لانه جاسوسی را تسخیر کردند) و پس از پیروزی انقلاب با شروع به کار مجدد دانشگاهها به دانشگاه تربیت معلم تهران راه یافت. شهید دلاوری به دستور امام از تهران عازم مناطق مرزی شد و سپاه پاسداران ایوان را تأسیس کرد. او مدتی فرماندهی آن را نیز بر عهده داشت. ایشان با آنکه فرمانده قرارگاه غرب و سپاه منطقه ی غرب بود هیچگاه خود را بالاتر از دیگر رزمندگان نمی دانست. شهید دلاوری که در ترم آخر تحصیلات خود در ایام نوروز به مرخصی آمده بود و آن ایام مصادف با عملیات فتح المبین بود، مجدداً عازم جبهه شد و در تاریخ 15/1/1361 در جبهه عین خوش به دیدار معبودش شتافت.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , فروردین , ,
:: بازدید از این مطلب : 416
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

شهادت برترین مرگهاست.           پیامبر اکرم (ص)

*زندگی نامه :

شهید علی خانزادی در سال 1338 در خانواده ای مؤمن و معتقد در روستای هلشی از توابع شهرستان ایوان دیده به جهان گشود. در سن 7 سالگی علی رغم فقر شدید حاکم بر خانواده پای به مدرسه نهاد و تحصیلاتش را با مشکلات ناشی از فقر تا پایان دوره ی راهنمایی به پایان رسانید و سپس وارد آموزشگاه بهیاری در استان ایلام گردید که موفق به کسب دیپلم بهیاری شد. او در اواخر تحصیلاتش که مصادف با آغاز قیام همگانی ملت ایران برای سرنگونی رژیم ستم شاهی بود، فعالیت گسترده ای را در زمینه ی تهیه و پخش اعلامیه ها و نوارهای سخنرانی امام (ره) آغاز کرد. در این موقع برای انجام خدمت سربازی رهسپار یکی از پادگان های آموزشی در تهران گردید و در آنجا به دلیل داشتن فعالیت چندین بار بازداشت گردید که با صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر فرار سربازان، از پادگان فرار نمود. شهید خانزادی با پیروزی انقلاب اسلامی در بهداری استان ایلام به عنوان بهیار استخدام شد و با حضور در مناطق محروم شهرستان دهلران، موسیان، صالح آباد علاقه مندی و پایبندی خود را نسبت به قشر محروم به منصه ی ظهور نشاند. او در کارهای خیر پیش قدم بود و یکی از مؤسسین صندوق قرض الحسنه شهدا در ایوان بود.

شهید خانزادی مانند مولایش علی (ع) گاهی اوقات غذا و آذوقه به دوش می کشید و شبانه به خانه مستمندان و نیازمندان می برد. ایشان در اوائل سال 1360 با توجه به علاقه شدید به حضور در جبهه و عشق به شهادت وارد سپاه پاسداران شد و در سال 1363 مسئولیت بهداری تیپ 114 امیرالمؤمنین (ع) را برعهده گرفت که سرانجام در غروب خونین پنجم آبان ماه 1363 در حین سرکشی به خطوط رزمندگان در جبهه مهران به آرزوی دیرینه خود- که همانا شهادت در راه خدا بود- رسید.

* فرازی از وصیت نامه :

ای ملت مسلمان، همیشه یار و یاور روحانیت اصیل و مبارز باشید. جهاد اکبر یعنی جهاد با نفس را فراموش نکنید. شما ای رزمندگان کفر ستیز، از پیروزی هایی که نصیبتان می شود مغرور نشوید، زیرا غرور دریای نفس عمل انسان را هر چند خالص و بی ریا باشد تباه می کند.

از مادر رنج دیده و زحمت کش ام پوزش می خواهم که نتوانستم در عمر کوتاه خود حق او را ادا کنم. از خداوند می خواهم که به او اجر فراوان و پاداشی در خور شأن عنایت فرماید. و تو ای همسر مهربانم، از تو معذرت می خواهم. درست است که ما سه ماه بیشتر در کنار هم نبودیم ولی تازه دامادهایی بودند که فقط یک روز با همسر خود زندگی کرده و شهید شدند. از تو می خواهم که همچون کوه در برابر سختی ها و مصائب مقاوم و استوار بایستی و استقامت کنی و پیام ما و مظلومیت شهدای ما را به گوش جهانیان برسانید.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , آبان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.        امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید یاسین حیدری در سال 1340 در خانواده ای کم بضاعت در بخش زرنه ایوان به دنیا آمد. از کودکی نور ایمان در چهره اش می درخشید. وی با آنکه از نبوغ بالایی برخوردار بود تحصیلاتش را نیمه تمام گذاشت و برای تأمین زندگی خانواده جهت کار به تهران رفت. خوش خلقی و مهربانی دو صفت بارز و لاینفک از شخصیت انسانی وی بودند. او در سال 1359 جهت گذراندن خدمت وظیفه به خیل ارتشیان پیوست و دوران مقدس خدمت سربازی را در جبهه های نور علیه ظلمت سپری نمود. شهید حیدری از آنجایی که جبهه را دانشگاهی عظیم یافته و در آن درس ها آموخته بود بعد از اتمام خدمت نظام وظیفه در پی عشقی که به اسلام و قرآن داشت، دگر باره به خیل سپاهیان اسلام درآمد. او با قلبی آرام به استقبال شهادت رفت و هنگام ورود به عرض موعود وضو ساخت و عاشقانه در انتظار شهادت نشست و با باوری راسخ و عظمی استوار در ارتفاعات شاخ شمیران مردانه جنگید تا کوه ها را شاهد عزم سترگ خود قرار دهد و بدین سان در آخرین لحظه ی حیاتش در حالی که پیکر مطهرش غرق در خون بود رو به همسنگرانش کرد و مظلومانه گفت: «من به جز خونم چیزی نداشتم که تقدیم انقلاب کنم.»

*فرازی از وصیت نامه :

ای جوانان ! نکند در بستر ذلت بمیرید که حسین (ع) در میدان نبرد شهید شد. مبادا در غفلت بمیرید که علی (ع) در محراب عبادت شهید شد. مبادا در حال بی تفاوتی بمیرید که علی اکبر در راه حسین (ع) و با هدف شهید شد.

در رسالت و آرمان های بلند حضرت امام خمینی (ره) بیشتر دقیق شوید، سعی کنید عظمت او را بیابید و خود را تسلیم او سازید و صداقت و اخلاصتان را همچنان حفظ کنید. اگر فیض شهادت نصیبم گشت آنان که پیرو خط سرخ امام نیستند و به ولایت او اعتقاد ندارند بر من نگریند و بر جنازه من حاضر نشوند، آنقدر به جبهه می روم و می جنگم تا شهید بشوم.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , اسفند , ,
:: بازدید از این مطلب : 911
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

ما برای ادای تکلیف جنگیده ایم.       امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید منصور کاظمی در سال 1344 در خانواده ای مؤمن به دنیا آمد. روزهای کودکی را در آغوش گرم خانواده سپری نمود. وی دوران ابتدائی را در روستای چم سورک به پایان رسانید، شهید کاظمی، در زمان جنگ تحمیلی وارد بسیج شد و به جبهه سومار اعزام گردید. او در بسیاری از عملیات ها از جمله مسلم ابن عقیل در سومار، عملیات عاشورا و عملیات کربلای 1 در مهران شرکت نمود. ایشان در این مدت چندین بار مجروح شد که در سال 1364 با عضویت رسمی در لشکر 11 امیرالمؤمنین (ع) به ادامه خدمت مشغول گردید. این شهید بیش از دو سال در مناطق عملیاتی مهران و میمگ مشغول خدمت بود، سپس برای گذراندن دوره ی آموزشی به اصفهان رفت و پس از بازگشت در عملیات والفجر 10 ، در ارتفاعات شاخ شمیران در تاریخ 23/12/1366 هم قرین ملائک شد.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , اسفند , ,
:: بازدید از این مطلب : 983
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

 خون شهدای عزیزمان داریم .        مقام معظم رهبری

*زندگی نامه :

شهید علی میرزا جاسمی منش در سال 1335 در روستای آباد صالح از توابع گیلانغرب دیده به جهان گشود. ایشان در سن 12 سالگی پدرش را از دست داد.

اما توانست با تلاش و زحمت فراوان معیشت خانواده اش را فراهم کند. او با شروع انقلاب اسلامی فعالیت های چشمگیری از جمله شرکت در تظاهرات ها و راهپیمایی ها از خود نشان داد. وی در سال 1357 ازدواج نمود که ثمره ی این ازدواج یک فرزند دختر است. شهید جاسمی بعد از پیروزی انقلاب اقدام به تشکیل گروهی به نام «جوانمرد» نمود که مسئولیت حفاظت از انقلاب اسلامی را در منطقه بر عهده گرفتند، وی سپس به نفت شهر رفتند تا از چاه های نفت حفاظت کنند، تا اینکه به کرمانشاه اعزام شد. او مدت هشت ماه در تنگ حاجیان در خدمت اسلام و انقلاب بود که سرانجام در تاریخ 27/5/1360 به خیل عظیم کاروان شهیدان پیوست.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , مرداد , ,
:: بازدید از این مطلب : 519
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

شهادت هنر مردان خداست.     شهید مرتضی آوینی

*زندگی نامه :

شهید نادر جعفری در سال 1346 در خانواده ای مذهبی در شهر سومار از توابع شهرستان قصر شیرین چشم به جهان گشود. ایشان پایه ی پنجم ابتدائی را در بخش سومار گذراند و با شروع جنگ تحمیلی به شهرستان ایوان مهاجرت نمود.

این شهید عزیز سال اول راهنمایی را در مدرسه طالقانی ایوان سپری کرد، ولی عشق به جبهه اجازه ی ادامه تحصیل را به وی نداد و بی درنگ به سوی جبهه شتافت تا اینکه به سبب علاقه اش به جبهه و دفاع از انقلاب به عضویت رسمی سپاه در آمد او لباس پاسداری را به تن نمود و سرانجام در تاریخ 3/12/1366 به آرزوی دیرینه اش رسید.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , اسفند , ,
:: بازدید از این مطلب : 1306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.        مقام معظم رهبری

*زندگی نامه :

شهید علیرضا حاتمی در سال 1349 در خانواده ای مستضعف به دنیا آمد. او تحصیلاتش را علیرغم مشکلات شدید مالی، تا پایان دوره ی راهنمایی ادامه داد. با شروع جنگ تحمیلی به فرمان امام خمینی به جبهه شتافت و به حفاظت از کیان جمهوری اسلامی همت گمارد. وی در عملیات های والفجر1، والفجر2، والفجر3، والفجر4، فتح المبین و کربلای 5 شرکت داشت. همچنین شهید حاتمی مدت 6 سال مسئولیت مخابرات لشکر 11 امیرالمؤمنین (ع) را برعهده داشت او سرانجام پس از عمری رشادت و جانبازی در تاریخ 25/12/1369 در کربلای خونین مهران عاشقانه به دیدار معبودش شتافت.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , اسفند , ,
:: بازدید از این مطلب : 906
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : فتحی

ما در جنگ پرده از تزویر جهانخواران کنار زدیم.       امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید شانظر حسینی در سال 1343 در بخش سومار از توابع شهرستان قصرشیرین به دنیا آمد او فردی با ایمان و مخلص بود که تحصیلات ابتدائی را در آن بخش به پایان رسانید در نوجوانی با شنیدن ندای «هل من ناصر» امام خمینی (ره) به ندای او لبیک گفت و تصمیم گرفت به خیل سبز پوشان بپیوندد تا از سرزمین اسلامی مان دفاع نماید. این افلاکی به خدا پیوسته، سرانجام پس از ماهها جهاد در راه خدا در تاریخ 9/4/1366 در عملیات نصر 4 ردای سرخ شهادت را به تن کرد.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , تیر , ,
:: بازدید از این مطلب : 544
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نمودیم. امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید جوهر مرادی در سال 1317 در خانواده ای مذهبی و متدین متولد شد.

او از همان دوران کودکی دارای سیمایی نورانی بود و اخلاقی بسیار زیبا داشت. دو چیز در زندگیش اصلاً مفهومی نداشت، یکی ترس و دیگری مادیات. آنقدر شجاع بود که در زمان طاغوت در بخش کوچک ایوان به کرات مخالفت خود را با رژیم شاه نشان داد. وی اولین معلم قرآن و مروج اسلام در ایوان بود. ایشان انسانی نو اندیش و طراح و خلاق بود، طوری که استانداری ایلام همواره از طرح ها و پیشنهاداتش استفاده می کرد. شهید مرادی در مبارزات انقلاب رهبری جوانان و مردم ایوان را به عهده داشت و از طرف ساواک تحت تعقیب قرار گرفت، اما قبل از آن که ساواک او را دستگیر کند شهید مرادی به خوزستان متوالی شد و پس از چندی دوباره به ایوان مراجعت نمود. وی پس از پیروزی انقلاب مسئولیت های مختلفی همچون (مسئولیت کمیته، ژاندارمری، بخشداری و غیره ) را به عهده داشت او پس از مدتی مسئولیت جهاد سازندگی را به عهده گرفت و شب و روز فعالیت می کرد. وی هنگامی که جنگ شروع شد به عنوان سرپرست بسیج ایوان منصوب شد.

این شیفته ولایت دائماً در تکاپو بود تا اینکه مانند حضرت سیدالشهدا (ع) در روز تاسوعا بعد از غسل شهادت به جبهه سومار رفت و در آنجا پس از ارشاد و روشنگری به یارانش گفت: «امشب شب عاشورا است و من عازم نبرد هستم چنانچه مایلید بسم الله، با من بیایید!».

شهید مرادی شب پیش از شهادتش حضرت امام خمینی (ره) را در خواب می بیند که در آن خواب حضرت امام، شمشیری را به او هدیه می کند! او یک شب بعد از رؤیت این خواب سرانجام به اتفاق شش نفر از بهترین دوستانش حسین وار به سوی دشمن حمله کرد و پس از تصرف چند سنگر، هر شش نفر با هم به سوی خدا پر کشیدند و بدین سان خواب او با نثار خونش تعبیر شد.

*فرازی از وصیت نامه :

خدایا ! تو می دانی در این مدت سپری شده از انقلاب و در طول این نهضت، بخاطر تو از همه چیز گذشتم و جز به رضای تو فکر نکردم، و همه ی مهمات و اسلحه و هر چه در اختیارم بوده است چون تربت مقدس از آنها نگهداری کرده ام و هیچ گاه از آنها استفاده شخصی ننموده ام. خدایا! من نمی خواهم رنج و خون دلی که به خاطر تو متحمل شده ام شرح بدهم. خدایا! تو را شاهد می گیرم از بیت المال و امانت و هر آنگونه وجهی که متعلق به شخص خودم بوده است نه کم و نه زیاد دخل و تصرف نکردم و اگر وجهی در اختیارم بوده به مصارف شرعی رسانیده و آنچه از حق خودم انفاق کرده ام بین خودم و خودت بوده است.

20/3/1359 جوهر مرادی              اللهم ارزقنی توفق الشهاده


:: موضوعات مرتبط: شهدا , آبان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

ملتی که شهادت را آرزو دارد، پیروز است.      امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید محمد نوری در سال 1340 در خانواده ای مصلح و موحد در شهرستان ایوان دیده به جهان گشود، ایشان در بسیاری از جنبه های سیاسی مذهبی ، اجتماعی و هنری قدمهایی برداشت، شهید نوری فردی اهل مطالعه و آگاه به مسائل روز بود، ندای حضرت امام را قبل از اینکه خیلی ها بشنوند همانند دیگر همرزمانش به گوش جان شنید و کمر همت در راهش بست. وی در روستای باغله سرابله حدود چهار سال به شغل مقدسی معلمی مشغول بود. تا این که در روزهای همان موقع ابتدای حرکت انقلابی امت قهرمان علیه رژیم شاه به رهبری حضرت امام (ره) آغاز شد. وی به فرمان حضرت امام خمینی پادگان را ترک نمود و به دیار خویش ایوان بازگشت تا در صفوف طوفانی هموطنان علیه رژیم قرار گیرد. وی در آن ایام از سال 1356 سر از پا ناشناخته فعالیت های فرهنگی را به صورت مخفیانه علیه استبداد از سر گرفت. او در همان جا حضور داشت، در کلاس های قرآن ، بسیج ، مراسمات مذهبی، سپاه ، در جنگ ، جهاد و ...

او و یارانش حافظان بیداری در شهر ما بودند، آنها اولین بسیجیان این خطه بودند که در نیمه شب تاسوعای سال 1358 به تبعیت از حسین زمان – خمینی کبیر- در پاسخ به دنیا پرستان علم بر دوش پشت پا زدند و از زلال زم زم فرزند کوثر جرعه نوش عاشورا شدند و زیباترین هفت سین را در دهه ی محرم ترسیم کردند که حاصلش خلعت زیبای شهادت بر قامت رعنایشان بود.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , آبان , ,
:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

شهیدان انقلاب اسلامی هرگز فراموش شدنی نیستند.  مقام معظم رهبری

 

*زندگی نامه :

شهید عبدالمهدی پیرحیاتی در سال 1337 در خانواده ای انقلابی و پیرو راستین اهل بیت در ایوان دیده به جهان گشود. وی از همان آغاز طفولیت تحت تربیت والدینش که بسیار مذهبی و متدین بودند قرار گرفت. او تحصیلات ابتدایی را تا دوران متوسطه با نمراتی عالی گذراند، سپس وارد دانش سرای مقدماتی ایلام گردید ایشان پس از فراغت از تحصیل به خدمت آموزگاری مشغول گشت و در جبهه مبارزه با بی سوادی نبرد خود را آغاز کرد. وی به دلیل علاقه اش به ورزش های فوتبال، والیبال و کشتی چند بار در مسابقات ورزشی استان و مسابقات آموزشگاهی کشور شرکت نمود و افتخاراتی نیز کسب کرد. ایشان همچنین از مطالعه قرآن، نهج البلاغه و کتب مذهبی و اجتماعی نیز غافل نبود. با اوج گیری مبارزات امت مسلمان ایران علیه رژیم طاغوت به جرگه مبارزان پیوست و در زمینه ی پخش اعلامیه های امام خمینی (ره) در بین دانش آموزان و مردم روستاهای بخش ایوان فعالیت های چشمگیری از خویش نشان داد. شهید پیرحیاتی پس از پیروزی انقلاب با فرمان امام و رهبر و مقتدایش به خدمت نهادهایی چون سپاه و بسیج مستضعفین درآمد.

ایشان مدت چهار ماه به عنوان بازپرس افتخاری در دادگاه انقلاب خدمت نمود و مأموریت های متعددی را انجام داد. وی در سال 1359 داوطلبانه عازم جبهه های جنگ شد و با استقرار در جبهه به صفوف سپاهیان اسلام پیوست، تا اینکه در 28 آبان ماه سال 1359 به قلب دشمن یورش برد و در درگیری شدید و عقب راندن دشمن از خاک میهن اسلامی مان سرانجام در سپیده دم روز عاشورای حسینی در جبهه ی سارات سومار به درجه رفیع شهادت نائل آمد و رسالت حسین (ع) گونه ای را که بر دوش داشت به انجام رسانید.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , آبان , ,
:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

بالاترین جهاد در راه خدا جهاد با نفس است.  امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید محمد کریم پیرحیاتی در سال 1340 در خانواده روستایی متولد شد تا اینکه به سن هفت سالگی رسید و روانه ی مدرسه شد. او دوران تحصیلاتش را در ایوان گذراند و چون علاقه ی شدیدی به تدریس داشت در امتحانات ورودی دانش سرای ایلام شرکت نمود و با نمره عالی قبول و وارد دانشسرا شد. ایشان بیشتر وقت خود را صرف مطالعه کتاب های مذهبی می نمود و دوستانش را به معنویات ارشاد می کرد، تا اینکه در سال 1357 دوران دانشسرا را تمام کرده و وارد آموزش و پرورش شد. او در یکی از روستاهای ایوان مشغول خدمت گردید. شهید پیرحیاتی با افکار روشنگرانه و بلندش در طول زندگی تنفر شدیدی نسبت به افراطی ها و سرمایه داران داشت، تا اینکه جنگ تحمیلی عراق آغاز شد و به فرمان امام و تشکیل بسیج به سوی جبهه قدم پیش نهاد. در ایام فراغت از تحصیل (تابستان ها) اسلحه به دست می گرفت و عازم جبهه سومار می شد. تا اینکه سرانجام در عاشورای حسینی در یک عملیات شبانه ، در صبحگاه روز عاشورا همراه با دیگر برادرش مهدی به شهادت رسید.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , آبان , ,
:: بازدید از این مطلب : 473
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

بکشید ما را ملت ما بیدار تر می شود.       شهید بهشتی

*زندگی نامه :

شهید خلیل رشیدی در سال 1332 در یک خانواده مذهبی و متدین دیده به جهان گشود، وی جوانی رشید و شجاع و دارای سیمایی جذاب و دوست داشتنی بود. بسیار شمرده و مؤدبانه سخن می گفت. گویی ادب و اخلاق و مهربانی اش در بین اهل محل ورد زبان بود. خلیل اهل نماز و روزه و تقوی بود، از خصوصیات برجسته این شهید تواضع و فروتنی فوق العاده و دوری از ریا و ظاهر سازی وی بود. شهید رشیدی کارمند آموزش و پرورش بود که حقوق اش هیچ گاه تا نصف ماه بیشتر دوام نمی آورد. ایشان حتی همین حقوق ناچیز را هم در بین فقرا و بستگان تقسیم می نمود و در امور خیر همیشه پیش قدم بود. وی در مواردی که برای کار نیکی پولی جمع می شد رقم بزرگ آن را ، خودش متقبل می شد. حقوق پدر و مادرش را رعایت می کرد و دائماً در خانه کارهای مربوط به پدر و مادرش را به جای آنها انجام می داد. او عشق و علاقه ی زیادی به اسلام داشت، شهید رشیدی در طول مبارزات بی امان مسلمانان علیه رژیم دیکتاتور پهلوی نقش مؤثر و برجسته ای در تظاهرات و پخش اعلامیه داشت. او پس از پیروزی در کنار دیگر رزمندگان همچون جوهر مرادی و عبدالمهدی پیرحیاتی مسئولیت حفاظت شهر و نگهبانی و پاسداری را برعهده داشتند و در درگیریهای ایوان و گیلان به اتفاق همرزم شهیدش جوهر مرادی نقش مؤثری ایفا نمودند، تا جایی که به حضور امام شرفیاب شدند. هنگامی که عراق آتش جنگ را علیه ایران شعله ور نمود دیگر از همه چیز برید و در کنار برادران و همرزمان شهید دیگر به فرماندهی شهید جوهر مرادی ستاد بسیج ایوان را تشکیل دادند، تا اینکه در نیمه شب عاشورای سیدالشهدا (ع) در کنار شش تن از یاران دیگر پس از حمله و تسخیر چند سنگر در ارتفاعات سارات سومار و کشتار تعدادی از کفار بعثی ، در خون چون لاله آرمید و به جاودانگی اسلام و یگانگی خداوند ، شهادت را در سن 37 سالگی انتخاب نمود.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , آبان , ,
:: بازدید از این مطلب : 690
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

می دانم که شهادت در پیش شما شیرین تر از عسل است.  امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید تقی کوهی در سال 1326 در خانواده ای فقیر و کشاورز در یکی از روستاهای ایوان دیده به جهان گشود. هنوز مدتی از عمرش نگذشته که در سن 12 سالگی برای امرارمعاش و کارگری به بغداد رفت و چند سالی در آنجا مشغول به کار بود، شهید کوهی فردی مؤمن و مهربان بود و علاقه شدیدی به خاندان نبوت و ائمه اطهار داشت، وی پس از چندین سال کار در بغداد در سن نوزده سالگی به ایران بازگشت در این زمان از طرف رژیم شاه به خدمت سربازی فرا خوانده شد و برای انجام دوران سربازی به پادگان خرم آباد اعزام شد چون در همان ایام جوانی به ماهیت ضد اسلامی رژیم ستم شاهی پی برده بود، او بعد از 2 هفته از پادگان فرار کرد و شب هنگام با پای پیاده به دیدار خانواده اش در ایوان شتافت. وی بعد از گذشت مدتی با دختری از خانواده ی هم سطح خود ازدواج کرد و خود برای تهیه ی مایحتاج زندگی به کشور کویت عزیمت کرد و چند سالی در آن جا به کار مشغول شد. که پس از مراجعت به ایران در فردگاه آبادان دستگیر شد و به جرم فرار از سربازی در زندان رژیم شاه به 4 سال زندان محکوم شد و مدت محکومیت خود را در زندان قصر کرمانشاه و زندان شهربانی ایلام سپری گرد.

شهید کوهی در اوائل انقلاب به همراه دیگر هموطنانش در تظاهرات خیابانی به مبارزه علیه رژیم شاه پرداخت، تا این که جنگ تحمیلی علیه میهن اسلامی شروع شد، شهید کوهی اسلحه به دست گرفت و مشتاقانه بسوی مرز سومار شتافت و بالاخره پس از رشادت های زیاد در عاشورای حسینی سال 1359 به همراه تعداد دیگری از یاران خود به لقاء الله پیوست.

*فرازی از وصیت نامه :

عزیزانم ، من در زندگی چیزی از مال دنیا ندارم، محرومم، فقط قلبی پاک و بی آلایش و بدنی سالم خدا به من عطا فرموده و آن را به هیچ قیمتی نخواهم داد، جز در راه خدا و به خاطر او، الان آن روز و آن ساعت فرا رسیده، الان در معرض گلوله های دشمن هستیم و برای هدفمان اسلام و انقلاب اسلامی می جنگیم، انقلابی که خونبهای هزاران جوان از خود گذشته چون من و توست و هزاران جوان شیردل دیگر. من به مبارزه ام ادامه خواهم داد. امروز روز عاشورا است، باید جانم را در رکاب مولایم حسین (ع) قربان کنم. بچه هایم را به خدا می سپارم، خداوند خود با الطافش از من بهتر روزی آنها را خواهد داد و انشاء الله در سایه ی انقلاب اسلامی هیچ گونه کمبودی نخواهند داشت مردم شهید پرور! در راه هدف پر ارج رهبر بزرگوارمان امام خمینی آخرین فشار را تحمل کنید بالاخره ما مسلمانیم و باید هر چه داریم برای ایران عزیزمان و انقلاب کبیرمان فدا کنیم.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , آبان , ,
:: بازدید از این مطلب : 815
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

آنان که بر حق بودند شهید شدند.    امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید جلیل رستمی در سال 1339 در خانواده ای مؤمن و متدین به دنیا آمد. ایشان از همان دوران کودکی و دوران نوجوانی به طرف اسلام و قرآن جذب شد و برای ادامه تحصیل به شهر ایلام عزیمت نمود. وی فعالیت های سیاسی اش نیز در دبیرستان آغاز شد. او کلاسهای قرآن را با جدیت تمام دنبال می کرد. در سال 1356 زمینه ی مبارزاتش علیه رژیم پهلوی با نشر اعلامیه های حضرت امام اوج گرفت. چندین بار به علت گزارشات متعدد ساواک به زندان افتاد و روح ملکوتی اش آبدیده تر شد. او همچنان به برپایی تجمعات مذهبی برخاست و چندین بار در مسجد جامع به سخنرانی پرداخت. وقتی دوره ی دبیرستان را به اتمام رساند چند بار جهت تحصیل در حوزه ی علمیه قم مسافرت کردند، اما استطاعت ناچیز مالی اجازه ی ادامه این کار را به وی نداد. روح ناآرام ایشان جز با ورود به سنگر مقدس معلمی آرام نمی گرفت. ایشان در مدرسه هم به شاگردان بی بضاعت توجه زیادی داشتند. با شروع جنگ نابرابر با توجه به این که هنوز تشکل سازمان یافته ای شکل نگرفته بود با همکاری دوستانش پایگاهی را بنا کردند و خود نیز عازم جبهه جنگ شدند، عاقبت در شبی از شب های عاشورای سال 1359 گلوله ها بر قلب مطهرش نشستند و خونها از وی جاری شد تا خداوند کریم خونبهایش باشد چرا که خداوند خود در حدیث قدسی فرمود : «و من قتلته فصلی دیته و من علی دیته فانا دیته».

*فرازی از وصیت نامه :

من این راه را بخوبی تشخییص داده و آگاهانه در این راه قدم بر می دارم، مرا هیچ یک از جاذبه های غیراللهی نمی تواند وادار کند که از حرکت بسوی کمال مطلق باز مانم و از شهادت که بالاترین رحمت الهی است بی نصیب گردم. اکنون عزم کرده ام که با سد کنندگان راه خدا بجنگم و امیدوارم که در این راه به شهادت برسم و از همه ی مستضعفان عالم می خواهم که به سمت قرآن و اسلام باز گردند که مکتب اسلام همه آنها را از گرفتاری ها و بدبختی ها نجات می دهد. از پدر و مادرم می خواهم که دستورات اسلامی را اجرا کنند. من بر اثر ضعیفی ایمان سه سال قضای روزه ماه رمضان به گردن دارم و حدود سه سال هم نماز قضا دارم، امیدوارم آن را برایم به جای بیاورید.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , آبان , ,
:: بازدید از این مطلب : 714
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

شهادت رمز پیروزی است.         امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید ابراهیم صادقی در سال 1349 در روستای علمدار از توابع ایوان در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود. او تحصیلات ابتدایی و مراحلی از دوره ی راهنمایی را در روستای خوران پشت سر نهاد، آن گاه وارد مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) ایوان شد و روح بی آلایش نوجوانی را با تزکیه و تهذیب روحی و احادیث نورانی اهل بیت (ع) صیقل داد. در نهاد این طلبه ی کم سن و سال، اندیشه های ژرف و مردانه ای موج می زد که می توان آن را سوز و همدردی با محرومین و مستضعفین شمرد، به شکلی او دوست داشت که در همان دوران طلبگی درد و رنج مسلمانان و فقرای جهان را با خود قسمت کند و «انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم» در سنگر بخواند و به یاری شیعیان در اقصی نقاط دنیا کوله بار سفر را ببندد. سرانجام عشق و علاقه به دفاع از حریم مقدس اسلام وی را به جبهه های حق علیه باطل کشاند و پس از شرکت در عملیات پیروزمند والفجر3 در منطقه مهران سبکبال به خیل عظیم شهدای حوزه و انقلاب پیوست.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , مرداد , ,
:: بازدید از این مطلب : 689
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

هراس آن دارد که شهادت مکتب او نیست.     امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید شمس اله فتاحی در سال 1346 در روستای چالانچی علیا در خانواده ای فقیر و مستضعف به دنیا آمد. وی پس از سپری نمودن دوران کودکی مشغول تحصیل شد و به صورت متفرقه تا پایه ی پنجم ابتدایی ادامه ی تحصیل داد، سپس وارد مدرسه راهنمایی طالقانی ایوان شد و تا کلاس سوم راهنمایی به تحصیلاتش ادامه داد. بعد از آن راهی جبهه های حق علیه باطل شد و پس از مدتی به عضویت سپاه پاسداران در آمد. او به وظایف خود به صورت صادقانه عمل می کردند تا این که سرانجام در تاریخ 5/1/1367 بر اثر برخورد ترکش به ناحیه ی سر به درجه رفیع شهادت رسید.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , فروردین , ,
:: بازدید از این مطلب : 536
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

از مرگ نترسید که حیات و ممات به دست خداست.   امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید شیرزاد نظری در سال 1332 در روستای سراب ایوان دیده به جهان گشود. او به علت فقر و محرومیت و نبود امکانات، نتوانست به مدرسه برود. شهید نظری قبل از پیروزی انقلاب از طریق کشاورزی و کار بر روی زمین به خانواده اش کمک می کرد، از خصوصیات این شهید، مردم داری، صبر و متانت بود. با پیروزی انقلاب و علاقه وافری که به سپاه داشت به آن نهاد پیوست و مدت 4 سال در قسمت اطلاعات عملیات مشغول خدمت به رزمندگان بود. همچنین این شهید فداکار در جبهه های حق علیه باطل، بارها در عملیات های مختلفی از جمله سومار، قصر شیرین، کردستان، مناطق جنوبی و والفجر3 که منجر به مجروحیت ایشان از ناحیه ی فک و بینی شد شرکت داشت، تا اینکه بعد از سالها انتظار شهادت در عملیات والفجر10 در منطقه ی شاخ شمیران کردستان به دیدار معبود و سرور و سالار شهیدان «حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)» شتافت و بعد از گذشت 13 روز پیکر مطهرش که در منطقه جا مانده بود به خانواده اش تحویل داده شد.

*فرازی از وصیت نامه :

اینجانب شیرزاد نظری که ساکن شهرستان ایوان هستم مدت چند سال است برای حکومت جمهوری اسلامی خدمت می کنم و چون که هدفم خدا می باشد می خواهم اگر لیاقتی داشته باشم خدمت بیشتری به اسلام بکنم و این جان ناقابل خود را در راه اسلام و دین مقدس «حضرت محمد (ص)» فدا کنم، در این شب که شب یک شنبه مورخه 4/12/1364 است دارم وصیت نامه ام را می نویسم: اولاً که من لیاقت شهادت را ندارم، اما از خداوند منان خواستارم که شهادت را نصیب ام بگرداند، پیامم به امت شهید پرور ایران بخصوص خانواده های معظم شهدا این است که همیشه پشتیبان انقلاب باشند و یک لحظه امام را فراموش نکنند، ما باید خداوند را سپاس بگوییم که چنین رهبری داریم، رهبری که همچون امام حسین (ع) قیام می کند، باید مثل مردم کوفه نباشیم و امام را تنها نگذاریم. باید بگوییم ما اهل کوفه نیستیم امام تنها بماند، ما می رویم به جبهه امام زنده بماند.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , اسفند , ,
:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

همه چیز در قیام الله است.   امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید امجد حسن پور در سال 1348 در خانواده ای مستضعف و مذهبی دیده به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی را در مدرسه شهید یاسمی در روستای کله جوب به پایان رساند و جهت گذراندن دوره ی راهنمایی وارد مدرسه شهید مرادی در مرکز این شهرستان شد که بعد از پایان دوره ی راهنمایی وارد دبیرستان دکتر علی شریعتی گردید. در اواسط سال تحصیلی، عشق به جبهه و جوانمردی او را از ادامه تحصیل باز داشت و به عنوان بسیج رهسپار جبهه های جنگ گردید. شهید حسن پور مدت زیادی در جبهه های غرب و جنوب خدمت نمود تا اینکه در تاریخ 13/11/1365 جان خود را فدای اسلام و انقلاب نمود.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , بهمن , ,
:: بازدید از این مطلب : 601
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

قیام الله معرفت الله می آورد.         امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید مجتبی تیرانداز در سال 1349 در خانواده ای کم بضاعت دیده به جهان گشود. وی از همان دوران کودکی دانش آموزی فعال بود. با شروع جنگ تحمیلی همراه خانواده اش به ایوان مهاجرت نمود. او در حالی که دانش آموز مقطع راهنمایی بود با عشق و علاقه ای که به حماسه آفرینی داشت مدرسه و درس را رها کرد و در سن 14 سالگی راهی دیار نور گردید، وی که جوانی بیش نبود از جسارت و چابکی خاصی برخوردار بود و با حضور در جبهه های حق علیه باطل ضمن حماسه آفرینی با توجه به سن کم اش، عامل روحیه برای سایر رزمندگان بود، این نوجوان بسیجی سرانجام در تاریخ 16/12/1364 در منطقه چنگوله آسمانی شد.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , اسفند , ,
:: بازدید از این مطلب : 732
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

با اتکال به ایمان و اسلام بود که ما پیروز شدیم.  امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید مراد علی غلامی در سال 1336 در خانواده ای فقیر و مذهبی در روستای گاوسوار از توابع شهرستان ایوان متولد شد. او توانست از راه کشاورزی مخارج زندگی را تأمین نماید. شهید غلامی بسیار مهربان و در انجام کارها صبور بود. وی در هر امر خیری شرکت داشت، خصوصاً بعد از پیروزی انقلاب از پیشتازان این عرصه بود، در همان اوایل جنگ که دشمن در حال پیشروی و تجاوز به میهن اسلامی بود، شهید غلامی مردانه راهی میادین نبرد حق علیه باطل شد که پس از مدتی مصاف با دشمن بعثی در تاریخ 11/7/1360 در جبهه مهران به درجه رفیع شهادت رسید.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , مهر , ,
:: بازدید از این مطلب : 438
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

ایمان به مبادی اسلام شما را پیروز کرد.      امام خمینی (ره)

 

*زندگی نامه :

 

شهید حسین فخری در سال 1342 در خانواده ای پیرو راستین مکتب اسلام و قرآن در شهرستان ایوان به دنیا آمد. وی بعد از دوران طفولیت در مدارس ابتدایی ایوان مشغول گردید، شهید فخری در کنار تحصیل به ورزش علاقه زیادی داشت . یکی از فوتبالیست های محبوب شهر ایوان بود که در تیم منتخب شهرستان بارها به خارج از استان جهت برگزاری مسابقات اعزام شد، این شهید یکی از مربیان و داوران به نام این شهرستان بود. عشق به امام و نظام اسلامی او را به عنوان رزمنده بسیجی وارد لشکر امیرالمومنین (ع) گردانید و بعد از چند ماه حضور در جبهه و شرکت در عملیات های مختلف سرانجام در تاریخ 23/12/1366 در عملیات والفجر10 در منطقه شاخ شمیران به خیل عظیم شهدا پیوست.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , اسفند , ,
:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

رمز پیروزی شما وحدت کلمه بود.   امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید شیخ عباس فلاحی در سال 1338 در خانواده ای سرشار از عشق و مودت به آستان اهل بیت از توابع شهرستان ایوان دیده به جهان گشود. وی از همان دوران نوجوانی زندگی اش را با ایمان و شجاعت عطرآگین نمود. او زندگی را با مشقت و سختی اما با جوانمردی و نکو نامی سپری می کرد، ایشان در سال 1362 با پوشیدن لباس رزم به خدمت مقدس سربازی اعزام گردید و در جبهه های حق علیه باطل حماسه های بیاد ماندنی آفرید. در سال 1367 که دشمن بعثی یکبار دیگر ایران اسلامی را مورد تاخت و تاز قرار داد شهید فلاحی با عزمی الهی و به صورت داوطلبانه راهی منطقه عملیاتی کوشک گردید و در مصاف با تجاوزگران بعثی، حماسه کوشک را رقم زد و در بامداد دوم مرداد سال 1367 روح ملکوتی اش آسمانی شد.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , مرداد , ,
:: بازدید از این مطلب : 741
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

تا مبارزه هست ما هستیم.          امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید جمشید حاتمی در سال 1338 در خانواده ای محروم و متدین قدم به عرصه گیتی نهاد تا در کانون گرم خانواده و در پرتو تعالیم اسلامی، پرورشی عرفانی داشته باشد، وی که فردی مذهبی و مقید بود نسبت به همه ی مردم خوش اخلاق و دارای متانت خاصی بود و در امر تأمین زندگی و معاش همواره با تلاش و کوشش خانواده اش را یاری می نمود. وی به نظام اسلامی ارادتی خاص داشت. و در راستای شکوفایی آن از هیچ تلاشی دریغ ننمود. شهید حاتمی سرانجام در تاریخ 26/7/1370 در منطقه ی گیلانغرب در اثر برخورد با مین به شهادت رسید. از این شهید راه نهضت حسین (ع) یک پسر به یادگار مانده است.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , مهر , ,
:: بازدید از این مطلب : 438
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

ما مرد جنگیم و تسلییم برای مسلمان معنا ندارد.        امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید موسی سلیمانی در سال 1346 در خانواده ای مؤمن و مذهبی در روستای سرتنگ از توابع بخش ایوان دیده به جهان گشود. بعد از دوران ابتدایی وارد مدرسه شد و خود را برای یاد گرفتن علم و دانش آماده کرد. او از همان ابتدای زندگی فردی مظلوم و با ایمان و مؤمن بود و با قرآن انسی عجیب گرفته بود. او یکی از قاریان خوب قرآن در مدارس بود. بعد از دوران ابتدایی وارد دوره ی راهنمایی شد و در مدرسه شهید رستمی بخش زرنه تحصیلاتش را ادامه داد و این دوره را با موفقیت تمام به پایان رساند. شهید سلیمانی بعد از اتمام تحصیلاتش برای گذراندن خدمت مقدس سربازی وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گردید و پس از گذراندن یک دوره آموزش کوتاه مدت راهی جبهه شد که حدود 20 ماه در جبهه ها دلاورانه جنگید. ایشان در چندین عملیات شرکت نمود تا این که سرانجام در تاریخ 26/3/1367 در جبهه مهران توسط منافقین کوردل به شهادت رسید.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , خرداد , ,
:: بازدید از این مطلب : 794
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

در جنگ پیروزی از آن ما گردید.  امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید جمشید سجادی نیا در سال 1344 در خانواده ای که فضای آن را عطر معنویت پر کرده بود در شهر ایوان متولد شد. وی کودکی اش را با آرامشی کودکانه به سر بد، او سپس وارد مدرسه شد و به فراگیری علم تا اخذ دیپلم پرداخت. شهید سجادی نیا از هوش بالایی برخوردار بود و در بین برادران و خواهرانش دارای احترام خاصی بود و فوق العاده به پدر و مادرش احترام می گذاشت. همه او را دوست داشتند و به نیکی از او یاد می کردند تا این که به خدمت مقدس سربازی فرا خوانده شد. شهید سجادی نیا با علاقه فراوان لباس رزم را پوشید و به جبهه های نور علیه ظلمت شتافت و دوشادوش دیگر مدافعان روی دروی دشمن ایستاد، تا این که در تاریخ 17/11/1363 در منطقه ی عملیاتی سومار ، سکوی پرواز خویش را یافت و آسمانی شد.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , بهمن , ,
:: بازدید از این مطلب : 451
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

ما باید با قدرت پیش برویم.         امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید احمد شفیعی در سال 1352 در یک خانواده مذهبی در روستای درگه به دنیا آمد. او با تولدش برای اطرافیانش مهر و عاطفه را به ارمغان آورد، قلب پدر گواهی می داد که این کودک با دیگر فرزندانش تفاوت دارد. وی روزگار کودکی را در آغوش پر مهر مادر و نگاه سخاوتمندانه پدرش سپری کرد. او به علت نبود امکانات فرهنگی در روستا از آموختن علم محروم گشت، تا اینکه به خدمت مقدس سربازی فرا خوانده شد ایشان با قلبی مملو از عشق، به نبرد با متجاوزین پرداخت و پس از ماهها مبارزه سرانجام در تاریخ 18/7/1373 به درجه رفیع شهادت نایل آمد.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , مهر , ,
:: بازدید از این مطلب : 1289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

هر شهید پرچمی برای استقلال و شرف این ملت است.  مقام معظم رهبری

*زندگی نامه :

شهید اسکندر فتحی در سال 1348 در خانواده ای که فضای آن را عطر معنویت پر کرده بود، در روستای دوبیران سفلی متولد شد. او کودکی اش را با نجابتی کودکانه به سر برد، سپس وارد مدرسه شد و به فراگیری دانش تا کلاس سوم راهنمایی پرداخت. شهید فتحی علی رغم این که از هوش بالایی برخوردار بود ولی به علت فقر مالی از ادامه تحصیل باز ماند و وارد نیروی انتظامی گردید. ایشان در بین برادران و خواهرانش دارای احترام خاصی بود و به پدر و مادرش احترام می گذاشت. همه او را دوست داشتند و از او به نیکی یاد می کردند، تا این که در تاریخ 22/12/1372 در مصاف با منافقین در منطقه ی دهلران به سلسله عرشیان پیوست.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , اسفند , ,
:: بازدید از این مطلب : 458
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

راز خون شهدا را جز شهدا در نمی یابند.       امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید نعمت اله کاظمی در سال 1346 در یک خانواده ی مؤمن و مذهبی در بخش زرنه به دنیا آمد، او دوران کودکی را در خانه سپری نمود. وی جوانی رشید و شجاع بود و در کارهای کشاورزی به پدر و مادرش کمک نمود ایشان پس از این که به خدمت سربازی رفت عاشقانه به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد، تا این که پس از ماه ها خدمت در جبهه ها عاقبت در تاریخ 11/4/1366 در منطقه ی عملیاتی کردستان در یک درگیری با نیروهای ضد انقلاب به فیض عظمای شهادت رسید.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , تیر , ,
:: بازدید از این مطلب : 450
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

ما اسلحه مان ایمان است.       امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید رضا طلایی گیلانی در سال 1340 در خانواده ای انقلابی و پیرو آرمان های امام در خرمشهر دیده به جهان گشود، وی دوران دبستان و سال اول و دوم راهنمایی را با موفقیت به پایان رساند. این شهید گرامی از نظر اخلاقی بسیار مهربان، و مزّین به رفتار انسانی بود. او در سال 1361 از طریق یکی از حوزه های ایلام به خدمت مقدس سربازی اعزام گردید و بعد از اتمام دوره آموزشی به منطقه ی عملیاتی کردستان رفته و در آن جا مدت 12 ماه خدمت شجاعانه را سپری نمود. او در این مدت کار سقایی را جهت یاری رساندن به راهیان کربلا با جان دل پذیرفت تا این که در تاریخ 21/8/1361 بعد از شناسایی ایشان توسط حزب منحله و خود فروخته ی کومله و دمکرات با لبان تشنه به درجه ی رفیع شهادت رسید.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , آبان , ,
:: بازدید از این مطلب : 450
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

ما آیینگی را از سیدالشهداء آموختیم.       امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید میربابا صیادی در سال 1343 در روستای ترن از شهرستان ایوان در خانواده ای فقیر در همان روستا که کشاورز بود رشد کرد. او به علت مشکلات مالی در سن 15 سالگی در شرکت شوسه به کارگری مشغول گردید و یک سال بعد در تیر ماه سال 1362 به بندر امام خمینی عزیمت نموده و مشغول خدمت شد. او دوران آموزشی را در پادگانی در اصفهان سپری نمود. ایشان سپس داوطلبانه عازم جبهه ی کردستان شد و در تاریخ 25/3/1363 در پایگاه گزمیل دیواندره به یاران شهیدش پیوست.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , خرداد , ,
:: بازدید از این مطلب : 464
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

نگهبان کشور ولی الله الاعظم باشید.      امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید محمدرضا کیانی در سال 1342 در خانواده ای مستضعف در روستای سرتنگ پا به عرصه وجود نهاد. قلب پدر گواهی می داد که این کودک با سایر فرزندانش فرق دارد. او به علت فقر مالی و نبود امکانات تا پایه ی پنجم ابتدایی به تحصیل پرداخت و بعد از آن با پدرش مشغول کشاورزی و دامداری شد. وی سپس به خدمت سربازی اعزام شده و پس از گذراندن دوره آموزشی و آموختن رزم به جبهه رفت، تا این که پس از ماهها تلاش و خدمت صادقانه در تاریخ 4/2/1366 در عملیات کربلای 10 همنوا با قیام هفتاد و دو تن شد.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , اردیبهشت , ,
:: بازدید از این مطلب : 490
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

شما ملت معظم می خواهید از دین خدا دفاع کنید. امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید خلیل غلامی در سال 1344 در یکی از روستاهای بخش زرنه در میان خانواده ای ساده و معتقد متولد گردید. پدرش از راه کشاورزی و کارگری وسایل معاش و آسایش خانواده ی پرجمعیتش را با مشقت و آبرومندی تهیه می کرد. این شهید نیز در سنگر مدرسه و رزم فعالیت داشت، تا این که مدرک دیپلم را اخذ نمود و در کنار تحصیل در کارهای کشاورزی به پدرش کمک می کرد. با شروع فعالیت های انقلاب اسلامی شهید غلامی نیز با هوشیاری تمام مشغول راهنمایی و ارشاد مردم علیه رژیم ستم شاهی شد، تا این که در سال 1364 جهت گذراندن خدمت مقدس سربازی وارد سپاه شد و در چندین عملیات نیز شرکت نمود وی سرانجام در تاریخ 9/12/1364 در عملیات والفجر8 به شهادت رسید.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , اسفند , ,
:: بازدید از این مطلب : 412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

منطق ما، منطق مؤمنین قرآن است.        امام خمینی (ره)

*زندگی نامه :

شهید علی دنگاله در سال 1342 در یکی از روستاهای سومار در یک خانواده مذهبی و عاشق اهل بیت (ع) متولد شد. عطر حضورش مشام جان پدر و مادر را معطر ساخت. ایشان کودکی و نوجوانی اش را در دامن طبیعت سرسبز سومار گذراند و سپس جهت انجام خدمت مقدس سربازی به جبهه های حق علیه باطل شتافت و پس از نبرد سنگینی که با متجاوزین بعثی داشت در تاریخ 12/2/1363 در جزیره مجنون شربت شیرین شهادت را نوشید و روحش به عالم ملکوت پرواز کرد.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , اردیبهشت , ,
:: بازدید از این مطلب : 404
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : فتحی

هجرت مقدمه جهاد است.            شهید آوینی

*زندگی نامه :

شهید مسیح شکرپور در سال 1345 در روستای درگه متولد شد، وی تحصیلاتش را تا سال سوم راهنمایی ادامه داد و پس از آن همگام با خانواده اش قدم در عرصه کار و تلاش نهاد. ایشان در سن 19 سالگی به منظور انجام خدمت مقدس سربازی جذب سپاه پاسداران شد و به مناطق عملیاتی کردستان اعزام گردید و رشادت ها و فداکاری های زیادی از خود نشان داد تا این که سرانجام در تاریخ 19/3/1364 در اثر حمله هوایی دشمن بعثی به شهرستان سردشت، مظلومانه به شهادت رسید.


:: موضوعات مرتبط: شهدا , خرداد , ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 15 صفحه بعد

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
بیت_الشهدا #شهدای_شهرستان_ایوان https://telegram.me/bitoshohada364
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه